شاهد.. سر صبغة الأحمر بشعر محمد هنيدي

محمد هنيدي
محمد هنيدي

نشر الفنان محمد هنيدي تهنئة مختلفة لمتابعيه بمناسبة عيد الفطر المبارك، بطريقة غريبة ومختلفة، حيث نشر صورة له عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، مرتديا ملابس العيد.


وارتدى هنيدي، في الصورة جاكيت باللون الزيتوني ومرسوم عليه شعار القراصنة «جمجمة وتقاطع عظمتين»، كما احتوى الجاكيت أيضًا على نجمتين وسهمين، في مظهر غريب للغاية.
وظهر هنيدي، وهو صابغ شعره باللون الأحمر فيما ارتدى أسفل الجاكيت سلسلة فضية و«تي شيرت» أسود اللون، وبنطال «جينز».
كان الفنان الكوميدي في الصورة جالسا على كرسي به زخارف كثيرة وألوان متعددة تليق مع إطلالته الغريبة، والتي ظهر بها لأول مرة خلال صفحته الرسمية معلقَا «ستايل العيد».
وكتب هنيدي، تعليقا ردًا على متابعيه: «أسمع حد بيقول فوتوشوب، استنوني هطلع لايف قريب».
وعلق رواد «السوشيال ميديا» على الصورة: «إيه الاستايلات المولعة دي، ده ستايلك في العيد اللهم صل على النبي قمر والنبي قمر، ماحدش شاف شعري يا جدعان، رمضان أبو العلمين حمودة بيضيع مننا يا رجالة، مش لاقي كرسي أطول من ده، أنت قلبت كوري وانضميت لفرقة BTS ولا إيه».
وتوالت التعليقات: «بعد الستايل ده، حلال فيك اللي أنت عامله في شعرك، أنت اشتغلت مع خالك حسن كولونيا في الهوستا كوستا ولا إيه، بعد الصبغة دي يا هنيدي رسميًا أنت بقيت من الهنود الحُمر، إيه اللي عامله في نفسك ده يا هنيدي، والكرسي كمان بتاع العيد؟، العندليب البرتقالي، الناس كلها ما شاء الله تطلع لفوق وتطول وأنت الوحيد اللي بتقصر، إيه يا نجم أنت هتغني مهرجانات ولا إيه الحكاية بالظبط، أنا ولا فانكي والمعجبات كتير كتير».
فيما لاقت الصورة استهجان البعض، معللين أن ذلك ليس الوقت المناسب للفرح مع ما تمر به فلسطين من أحداث دامية وقصف مستمر.