أحمد فهمي عن طلاقه: أكيد العيب فيا.. فيديو

 تحدث الفنان أحمد فهمي عن تجربة طلاقه في زيجاته السابقة قبل ارتباطه بالفنانة هنا الزاهد.


وخلال لقائه مع الإعلامي أنس بوخش في برنامج ABtalks قال أحمد فهمي "أكيد في الطلاق العيب فيا لأني مش مسؤول عن عيوبها".

وأضاف أحمد فهمي "وانا بتجوز كذا مرة لأني بجرب لحد ما أوصل للنتيجة اللي انا عايزها وانا مبكونش ناوي اطلق في الرحلة بس الظروف هي اللي بتوصلني لكده واتعلمت من الطلاق التحضر من بعد الطلاق ... فكرة الجواز هي مشروع لو منفعش مالهوش علاقة الشخص اللي قدامك دا ينفع يبقى صاحبك أو لأ ".

تابع:"أكيد في الطلاق العيب فيا لأني مش مسؤول عن عيوبها وانا بتجوز كذا مرة لأني بجرب لحد ما أوصل للنتيجة اللي انا عايزها وانا مبكونش ناوي اطلق في الرحلة بس الظروف هي اللي بتوصلني لكده واتعلمت من الطلاق التحضر من بعد الطلاق".

وخلال اللقاء كشف أحمد فهمي عن سبب تأخره في إنجاب الأطفال رغم مروره بـ3 زيجات.

وقال أحمد فهمي إن الأطفال أخطر شيء يمكن التعامل معه مضيفا" الطفولة أهم مرحلة في حياة الانسان وخاصة من سن سنة لـ10 سنين أي حاجة بتحصلك في السن دا بتبقى زي خربوش في جسمك مش هيتغير علشان كدا تلاقيني متأخر في الخلفة لأن التعامل مع الطفل دا أخطر حاجة ممكنة".

وتابع أحمد فهمي متحدثا عن طفولته " في حاجات سلبية حصلت في طفولتي لكن دلوقتي فهمتها، كل شخص فينا جواه طفل لازم يعرف يتعامل معاه ".

ووصف أحمد فهمي طفولته بكلمة واحدة "لا تراجع ولا استسلام"، مشيرا إلى أنه كان يسكن في منطقة شعبية ويرتاد مدرسة مميزة لذا خلق لنفسه شخصية تتماشي مع كل الفروق والعقليات.

وكشف أحمد فهمي أن أصعب شيئين في طفولته هما الحب المشروط والمقارنة بغيره من الاطفال.

ويعد هذا هو الظهور الإعلامي الأول لأحمد فهمي بعد طلاقه من الفنانة هنا الزاهد.

وكانت هنا الزاهد أعلنت طلاقها من أحمد فهمي بعد زواج استمر 4 سنوات.